Sociaal domein

Onderstaand bericht hebben wij ontvangen, mocht u in uw omgeving signaleren dat het niet goed gaat, dan kunt u dat melden bij de  helpdesk via de mail of telefonisch.

Vanaf januari 2015 is de gemeente verantwoordelijk voor nieuwe taken in het sociaal domein. In verschillende fases heeft de gemeente, veelal in samenwerking met diverse organisaties, zich goed voorbereid op de nieuwe taken.
In de praktijk kunnen en zullen er zaken anders lopen dan gepland. Het kan gaan om operationele knelpunten (systemen die niet werken, professionals die aanlopen tegen problemen) maar ook situaties waarbij mensen in de stelselwijziging tussen wal en schip dreigen te belanden. Wij doen daarom een beroep op u om met ons ‘mee te kijken’ en signalen of zorgen aan ons kenbaar te maken.

Helpdesk Sociaal Domein:
Vanaf maandag 5 januari zijn een helpdesk en Interventieteam beschikbaar. U kunt de helpdesk bereiken via het e-mailadres [email protected]. Indien u belt (0900-1852), geeft u dan aan namens wie u belt en dat u graag doorverbonden wilt worden met de helpdesk sociaal domein.

Werkwijze Helpdesk en Interventieteam:
Waar mogelijk lossen wij de meldingen zoveel mogelijk via de reguliere kanalen op. Als dat niet lukt, worden ze doorgezet naar het Interventieteam. Dat team komt dagelijks bij elkaar en bestaat uit verschillende disciplines. Het team blijft zeker in de eerste twee maanden van 2015 operationeel, of zoveel langer als nodig is.

Ontdek meer van Hoofddorp Noord

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder